Dieta ketogeniczna – czym jest, jak do niej podejść oraz co warto do niej wprowadzić?

W ostatnich latach zauważyć można znaczny wzrost świadomości dotyczącej odżywiania. Ludzie przechodzą na różnego rodzaju diety, odchodzą od odżywiania, które nie przynosi rezultatów i sprawia, że samopoczucie jest coraz gorsze. Poszukiwania prowadzone na własną rękę, często kierują ludzi na odżywianie keto. Czym jest ta dieta? Jakie ma wady i zalety? Dlaczego warto spróbować związać się z nią na dłużej?

  1. Dieta ketogeniczna, czyli wyraźny krok w stronę lepszego zdrowia
  2. Fenomen diety ketogenicznej — na czym polega?
  3. Zasady diety ketogenicznej
  4. Zalety i wady diety ketogenicznej
  5. Dieta keto — dlaczego warto stosować?
  6. Keto catering — czy funkcjonuje w Twoim mieście?

 

Dieta ketogeniczna, czyli wyraźny krok w stronę lepszego zdrowia

Jak pokazują badania, dieta ketogeniczna jest niezwykle skutecznym sposobem na to, aby pozbyć się zbędnych kilogramów, a dodatkowo zadbać o swoje zdrowie i sylwetkę. W diecie ketogenicznej najlepsze jest to, że nie trzeba liczyć kalorii oraz zmuszać się do rezygnacji z tradycyjnych polskich dań. W ramach diety keto możesz jeść to, co Ci się podoba i jednocześnie eliminować nadmiar tkanki tłuszczowej.

Fenomen diety ketogenicznej — na czym polega?

Dietę ketogeniczną nazywa się prawdziwym fenomenem. Dlaczego? Chodzi bowiem o to, że jest to dieta wysokotłuszczowa. Zakłada zwiększenie podaży tłuszczów, jednocześnie gwarantując spalenie tkanki, która zdołała nagromadzić się w naszym ciele. Jeśli chcesz być na diecie keto, musisz wiedzieć, że najważniejsza jest tutaj wysoka podaż zdrowych tłuszczów zwierzęcych i roślinnych. Dlaczego powinno nam zależeć na spożywaniu odpowiedniej ilości tłuszczów? Przede wszystkim przez wzgląd na wprowadzenie organizmu w stan ketozy. Ketoza gwarantuje spalania tkanki tłuszczowej i nie tylko!

Zasady diety ketogenicznej

Założenia diety ketogenicznej są dość proste. Zwiększona podaż tłuszczów przy jednoczesnym ograniczeniu spożywania węglowodanów. Tylko w ten sposób można uzyskać najlepsze stężenie ciał ketonowych w organizmie oraz wyniki widoczne gołym okiem w postaci wysmuklonej sylwetki. Korzystając z normalnej diety, można zauważyć, że proporcje tłuszczów, węglowodanów i białka oscylują wokół takich wartości jak: 35%, 50% i 15%. Dieta keto ma całkiem inne założenia. Tłuszcze powinny przeważać, a ich procentowa wartość może wynosić nawet 75-80% dziennego zapotrzebowania. Białka pozostają bez zmian, za to węglowodanów musi być jak najmniej. Oczywiście są one potrzebne do życia, jednak w stanie ketozy nie może być ich za dużo. 5-10% całkowicie wystarczy. Jak więc widać, stosowanie diety ketogenicznej polecane jest dla osób nie tylko o silnych nerwach, ale również o typowo tłuszczowych upodobaniach. 

Zalety i wady diety ketogenicznej

Jeśli chcesz zrzucić nadmierną tkankę tłuszczową, dieta ketogeniczna poleca się. Jednak jak każdy model żywienia, ma swoje wady i zalety. Dieta ta polecana jest w walce w insulinoopornością, ale również z innymi schorzeniami, takimi jak Hashimoto czy cukrzyca. Warto na nią przejść, jeśli oczekuje się szybkiego spadku tkanki tłuszczowej. Na diecie tej można spożywać warzywa nisko węglowodanowe, jak i olej kokosowy, olej mct, oliwę z oliwek. Niestety, z pewnością trzeba zrezygnować z pszennego chleba, makaronów czy ziemniaków spożywanych codziennie. Nie są to produkty, które wpisują się w założenia diety keto, ponieważ cechują się zbyt wysoką zawartością węglowodanów. Do wad diety można zaliczyć fakt, że duża podaż tłuszczu może wywołać problemy jelitowe. Poza tym, w stan ketozy trzeba wchodzić stopniowo. Zbyt gwałtowna zmiana diety może doprowadzić do rozmaitych kłopotów zdrowotnych. 

Dieta keto — dlaczego warto stosować?

Doieta ketogeniczna jest warta wypróbowania. Jej założenia są jasne, a jedyne, co musi zrobić osoba na tej diecie, to stopniowa rezygnacja z węglowodanów i zwiększona podaż tłuszczów wysokiej jakości, takich jak masło ghee, oliwki, awokado, jajka i inne. Ograniczanie węglowodanów pozytywnie wpływa na spory odsetek osób. Nawet jeśli nie chcesz przejść na dietę keto, możesz spróbować z dietą niskowęglowodanową, która zapewnia znacznie lepsze samopoczucie i większa efektywność w ciągu dnia. Podczas stosowania diety keto można zauważyć znacznie lepszy humor czy lepszy sen. Nie obserwujemy wahań poziomu insuliny, co jest charakterystyczne dla zwykłej diety. Zahamowane zostaje uczucie głodu, co ma dodatkowy wpływ na osoby na tej diecie.

Keto catering — czy funkcjonuje w Twoim mieście?

Chcesz przejść na dietę keto, zmniejszyć masę ciała oraz zmniejszyć stężenie glukozy we krwi bez samodzielnego przygotowywania posiłków? Świetnym wyborem będzie dieta pudełkowa. Wykorzystanie cateringu dietetycznego sprawdza się u osób, które nie do końca znają się na dietetyce i nie są pewne, czy dobrze komponowałyby posiłki na diecie keto. Czasem ciężko jest wprowadzić produkty o wysokiej zawartości tłuszczów zwierzęcych czy roślinnych. Keto catering będzie świetnym rozwiązaniem tego problemu. Wystarczy sprawdzić, czy w Twoim mieście znajdzie się firma z rozbudowanym menu.